سونوگرافی سروش » سونوگرافی » بزرگی لوزه سوم در کودکان
مدت زمان مطالعه ۳ دقیقه

بزرگی لوزه سوم در کودکان

بزرگی لوزه سوم در کودکان

بزرگی لوزه سوم در کودکان بسیار شایع می باشد مخصوصا در بین کودکان ۳ تا ۶ ساله شایع تر است. بزرگی لوزه سوم به دلیل بزرگ شدن اندازه لوزه های آنوئید رخ می دهد. با استفاده از رادیوگرافی لترال گردن می توان اندازه لوزه سوم را تشخیص داد. بزرگی لوزه سوم باعث عفونت های سینوسی و التهاب بینی می شود. از علائم شایع آن انسداد بینی و کم وزنی و خواب آلودگی می باشد. در ادامه توضیحات بیشتری در رابطه با علائم و راه های تشخیص بزرگی لوزه سوم در کودکان ارائه داده ایم.

بزرگی لوزه سوم زمانی به عنوان بیماری شناخته می شود که علائم نامطلوبی در بیمار ظاهر شود و بر روی سلامت فرد تاثیر منفی داشته باشد. دراین حالت نیاز به درمان می باشد

 

بزرگی لوزه سوم در کودکان

عوارض بلند مدت بزرگی لوزه سوم

  • افزایش فشار خون
  • اختلال رفتار و یادگیری
  • اختلال رشد صورت و جمجمه
  • اختلال قلبی و عروقی
  • کورپولمونل (بزرگی بطن راست)

 

علائم بزرگی لوزه سوم در کودکان

  • تنفس دهانی از مهم ترین علائم بزرگی لوزه سوم می باشد ( افزایش رشد لوزه سوم باعث تنگ شدن سوراخ های پشت بینی می شود و این امر باعث تنفس دهانی در فرد می شود).
  • انسداد بینی
  • تنگی نفس نیز باعث ایجاد خرخر در خواب می شود
  • از دیگر علائم بزرگی آدنوئید در کودکان، تو دماغی صحبت کردن کودک می باشد
  • در برخی کودکان شب ادراری نیز رخ می دهد
  • ممکن است ظاهر کودک نیز تغیر یابد که به اصطلاح به آن آدنوئید فیس می گویند (دهان کودک همیشه باز می باشد و لب بالای کودک به سمت بالا برمی گردد و این امر باعث ظاهر شدن دندان های جلویی می شود)

 

تشخیص بزرگی لوزه سوم در کودکان

بزرگی آدنوئید در کودکان امکان دارد با بیماری های دیگر نیز اشتباه گرفته شود و تشخیص صحیح آن بسیار حائز اهمیت می باشد. به طور مثال گرفتگی بینی از علائم شایع بزرگی لوزه سوم می باشد اما این علائم در کودکی که دچار آلرژی باشد نیز ظاهر می شود.

با استفاده از یک سری معاینات پزشکی می توان تا حدودی بیماری بزرگی لوزه سوم در کودکان را تشخیص داد و جهت تشخیص صحیح می توان از آندوسکوپ بینی و رادیوگرافی لترال گردن استفاده کرد.

بهترین و راحت ترین راه تشخیص. بزرگی آدنویید، یا هیپرتروفی آن، رادیوگرافی نیمرخ نسج نرم گردن (لترال نازوفارنکس) است

 

مرکز سونوگرافی سروش (سونوگرافی غرب تهران)  با مدیریت دکتر زهره محمد زاده متخصص رادیولوژی و سونوگرافی با بهره گیری از بهترین تکنولوژی و دستگاه های روز و برترین کادر پزشکی و آزمایشگاهی آماده ارائه خدمات سونوگرافی و رادیولوژی به هموطنان گرامی می باشد.

با تشکر مدیریت سایت سروش سونوگرافی غرب تهران

دکتر زهره محمدزاده
دکتر زهره محمدزاده
تحصیلات دکتری عمومی از سال ۱۳۶۴ لغایت ۱۳۷۱، دانشگاه علوم پزشکی مشهد اخذ درجه دکتری عمومی در سال ۱۳۷۱ طرح لایحه خدمت نیروی انسانی در منطقه محروم کلات نادری خراسان، آذر ۱۳۷۱ لغایت ۱۳۷۳ دوره رزیدنتی تخصصی رادیولوژی سونوگرافی، بیمارستان امام رضا(ع)، دانشگاه علوم پزشکی مشهد، مهر ۱۳۷۴ لغایت بهمن ۱۳۷۷ اخذ درجه دکتری تخصصی در رشته رادیولوژی سونوگرافی خدمت طرح ضریب K در شهرستان قوچان خراسان مرکزی گذراندن 25 دوره بازآموزی کنگره رادیولوژی سونوگرافی انجمن رادیولوژی ایران از سال ۱۳۷۹ لغایت ۱۳۹۴ گذراندن دوره های متعدد کنگره های بیماری زنان و مامایی و Breast گذراندن دوره ویژه ماموگرافی در تهران و مشهد گذراندن کنگره رادیولوژی شیراز گذراندن دوره های متعدد سالیانه رادیولوژی در تهران و سایر شهرها

مقالات مرتبط

سونوگرافی شکم و لگن: راهنمای جامع

سونوگرافی شکم و لگن: راهنمای جامع

سونوگرافی شکم و لگن یک تکنیک تصویربرداری غیر تهاجمی است که به طور گسترده در تشخیص پزشکی استفاده می شود. از امواج صوتی با فرکانس بالا برای ایجاد تصاویری از ساختارهای...

پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

۰ دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *