سونوگرافی سروش » سونوگرافی بارداری » روش تعیین جنسیت قبل از بارداری
مدت زمان مطالعه ۳ دقیقه

روش تعیین جنسیت قبل از بارداری

روش تعیین جنسیت قبل از بارداری

امروزه به دلایل مختلفی مردم مایل به تعیین جنسیت قبل از بارداری می باشند. چراکه بعضی ها طرفدار پسر هستند و بعضی ها طرفدار دختر! در برخی جوامع به دلیل وجود بعضی تعصبات یا نیروی کار مایل به داشتن فرزند پسر بودند و ممکن بود پس از نهمین یا دهمین فرزند دختر، صاحب اولین فرزند پسر می شدند.

روش تعیین جنسیت قبل از بارداری

روش تعیین جنسیت قبل از بارداری

روش تعیین جنسیت بارداری از طریق زمان رابطه جنسی

تحقیقات و پژوهش های انجام شده نشان می دهد که با استفاده از تعیین زمان رابطه جنسی می توان جنسیت جنین را تعیین کرد. اگر دو یا سه روز قبل از تخمک گذاری رابطه جنسی صورت گیرد، احتمال دختر بودن جنین بسیار زیاد خواهد بود. اما اگر رابطه جنسی همزمان با تخمک گذاری باشد احتمال پسر بودن جنین زیادتر خواهد بود. چراکه اسپرم هایی که حامل کروموزم مردانه هستند علی رغم اینکه سریع هستند اما ضعیف هستند اما اسپرم هایی که حامل کروموزم زنانه هستند بسیار قوی هستند، لذا اگر تخمک آماده لقاح باشد و لقاح صورت بگیرد بالطبع با اسپرم های حامل کروموزم های مردانه لقاح می گیرد زیرا سریع تر هستند. اما اگر تخمک آماده نباشد در این صورت اسپرم های حامل کروموزم های مردانه از بین می روند چرا که اسپرم های حامل کروموزم های زنانه قوی تر بوده و مدت زمان طولانی تری می تواند زندگی کنند. هر خانمی می تواند با در نظر گرفتن وقت قاعدگی خود و گذشت ۱۴ روز از اولین روز خونریزی یا با استفاده از دستگاه هایی که در داروخانه ها به فروش می رود زمان تخمک گذاری خود را بشناسد و برای تعیین جنسیت جنین از این روش استفاده نماید.

تغذیه در تعیین جنسیت قبل از بارداری

در انسان اگر چه نحوه عمل رژیم غذایی و استفاده از رژیم مناسب شناخته نشده ولی حدس زده می شود که ممکن است به علت تغییر متابولیسم تخمک و بخصوص یون‌های سطح خارجی آن در صورتی که تخمک یون مناسب را داشته باشد بتواند اسپرماتوزوئید حامل کروموزوم جنسی y یعنی پسر یا x یعنی دختر را به طرف خود جلب کند.

غربالگری اسپرم ها قبل از بارداری

دراین روش به خانم بارداری آمپولی تزریق می شود تا تخمک گذاری های زیادی صورت بگیرد و احتمال بارداری افزایش یابد، در این زمان اسپرم های مرد غربالگری می شود تا مناسب ترین اسپرم حامل کروموزم های جنین مورد نظر انتخاب شود.

روش تعیین جنسیت بارداری در رحم

روش تعیین جنسیت بارداری در رحم یک روش برای تعیین جنس جنین می باشد، با توجه به اینکه مرد دارای اسپرم باروری با کروموزم های(XY) است، هنگام فرستادن آن به رحم هر کروموزم به تنهایی جدا خواهد شد. تحقیقات نشان داده اند که تخمک های زن فقط دارای کروموزم (XX) هستند. هنگام باروری اگر تخمک لقاح یافته دارای کروموزم  Y باشد، جنین مذکر و اگر فقط دارای کروموزم  x  باشد جنین مونث است. تحقیقات و پژوهش ها نشان داده اند که جنسیت جنین توسط اسپرم های مرد مشخص می شود.

دکتر زهره محمدزاده
دکتر زهره محمدزاده
تحصیلات دکتری عمومی از سال ۱۳۶۴ لغایت ۱۳۷۱، دانشگاه علوم پزشکی مشهد اخذ درجه دکتری عمومی در سال ۱۳۷۱ طرح لایحه خدمت نیروی انسانی در منطقه محروم کلات نادری خراسان، آذر ۱۳۷۱ لغایت ۱۳۷۳ دوره رزیدنتی تخصصی رادیولوژی سونوگرافی، بیمارستان امام رضا(ع)، دانشگاه علوم پزشکی مشهد، مهر ۱۳۷۴ لغایت بهمن ۱۳۷۷ اخذ درجه دکتری تخصصی در رشته رادیولوژی سونوگرافی خدمت طرح ضریب K در شهرستان قوچان خراسان مرکزی گذراندن 25 دوره بازآموزی کنگره رادیولوژی سونوگرافی انجمن رادیولوژی ایران از سال ۱۳۷۹ لغایت ۱۳۹۴ گذراندن دوره های متعدد کنگره های بیماری زنان و مامایی و Breast گذراندن دوره ویژه ماموگرافی در تهران و مشهد گذراندن کنگره رادیولوژی شیراز گذراندن دوره های متعدد سالیانه رادیولوژی در تهران و سایر شهرها

مقالات مرتبط

پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

۰ دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *