سونوگرافی سروش » سونوگرافی بارداری » ضرورت انجام سونوگرافی در بارداری
مدت زمان مطالعه ۳ دقیقه

ضرورت انجام سونوگرافی در بارداری

 ضرورت انجام سونوگرافی در بارداری

متخصصین عموما سونوگرافی را بین هفته های ششم تا نهم بارداری تجویز می کنند تا بتوانند به وسیله آن تاریخ بارداری را تعیین کنند.البته دلایل دیگری نیز وجود دارد که به کمک سونوگرافی می توان به پاسخ خیلی از سوال ها در مورد جنین دست یافت.در زیر چند دلیل انجام سونوگرافی ذکر می شود.

سقط شدن جنین

در برخی خانم ها در ماه های اول خونریزی واژینال اتفاق می افتد که این ممکن است باعث سقط جنین شود. برای روشن شدن این قضیه دکتر متخصص سونوگرافی را تجویز میکند.در افرادی که چرخه آنها ۲۸ روزه باشد ضربان قلب جنین تا هفته ششم بارداری کاملا تشخیص داده می شود.اگر ضربان قلب جنین بعد از هفته هفتم نیز شنیده شود احتمال موفقیت آمیز بودن بارداری تا ۹۷% بیشتر خواهد شد.

علت ضرورت انجام سونوگرافی در بارداری

البته اگر تا مدت گفته شده ضربان قلب جنین قابل تشخیص نباشد جای نگرانی نیست چرا که ممکن است چرخه مادر طولانی تر از مقدار میانگین باشد و جنین کوچکتر از تشخیص پزشک باشد و نیاز به تکرار سونوگرافی در هفته ی بعدی باشد.

بارداری خارج از رحم (اکتوپیک)

اگر رحمی خونریزی داشته باشد می تواند دلیل بر بارداری خارج از رحم(اکتوپیک) نیز باشد. در این نوع بارداری متخصص سعی دارد متوجه شود که جنین در کجا قرار گرفته است.در این نوع بارداری جنین وجود ندارد و جفت به صورت غیر طبیعی است و در سونوگرافی شکلی مانند خوشه انگور دیده می شود.

نامعیین بودن سن بارداری

اگر مادر در مورد آخرین تاریخ پریودی یا مدت زمان چرخه خود اطلاع نداشته باشد پزشک با انجام سونوگرافی در هفته های ششم یا هفتم به این اطلاعات دست می یابد.

سن احتمالی جنین به وسیله عکس سونوگرافی توسط پزشک متخصص قابل تشخیص است چرا که اغلب جنین ها در هفته های اول بارداری مشابه یکدیگر اند.

 بارداری چند قلویی

اگر از روش های باروری استفاده شده باشد یا اندازه گیری های مادر بزرگ باشد احتمال دو قلو یا چند قلویی وجود دارد که تعداد جنین ها نیز با سونوگرافی قابل تشخیص است.

مواردی که باید سزارین انجام شود

در برخی موارد مشکلاتی پیش می آید که عمل سزارین حتما باید جایگزین زایمان طبیعی شود که این مورد نیز با سونوگرافی قابل تشخیص است.برخی از این عوامل عبارتند از:

بزرگ بودن بیشتر از حد نرمال جنین به خصوص اگر مادر مبتلا به دیابت باشد،قرار گرفتن نوزاد در موقعیتی که جنین برای تولد نیاز به سزارین داشته باشد و یا اگر مسیر بیرون آمدن نوزاد از رحم به وسیله جفت بسته شده باشد.

سایر مقالات مرتبط به سونوگرافی :

سونوگرافی خوب در تهران

سونوگرافی NT

سونوگرافی

سونوگرافی بیضه

سونوگرافی دیسک کمر

سونوگرافی  تخمدان پلی کیستیک  

هم چنین شما عزیزان می توانید جهت مشاهده نمونه کارهای بیشتر به گالری سایت مراجعه نمایید و یا در شبکه های اجتماعی اینستاگرام و کانال تلگرام ما را دنبال کنید :

در خصوص اطلاعات سونوگرافی و یا جهت کسب نوبت می توانید با شماره های ذیل تماس حاصل فرمایید :

شماره ی تماس :  ۴۴۱۶۲۱۲۶
۰۹۰۱۳۴۰۱۷۸

آدرس سونوگرافی سروش (سونوگرافی غرب تهران )

آدرس:بزرگراه ستاری جنوب، ابتدای بلوار فردوس غرب_بعد از تقاطع شهید ورزی

با تشکر مدیریت سایت دکتر محمد زاده سونوگرافی سروش در غرب تهران

دکتر زهره محمدزاده
دکتر زهره محمدزاده
تحصیلات دکتری عمومی از سال ۱۳۶۴ لغایت ۱۳۷۱، دانشگاه علوم پزشکی مشهد اخذ درجه دکتری عمومی در سال ۱۳۷۱ طرح لایحه خدمت نیروی انسانی در منطقه محروم کلات نادری خراسان، آذر ۱۳۷۱ لغایت ۱۳۷۳ دوره رزیدنتی تخصصی رادیولوژی سونوگرافی، بیمارستان امام رضا(ع)، دانشگاه علوم پزشکی مشهد، مهر ۱۳۷۴ لغایت بهمن ۱۳۷۷ اخذ درجه دکتری تخصصی در رشته رادیولوژی سونوگرافی خدمت طرح ضریب K در شهرستان قوچان خراسان مرکزی گذراندن 25 دوره بازآموزی کنگره رادیولوژی سونوگرافی انجمن رادیولوژی ایران از سال ۱۳۷۹ لغایت ۱۳۹۴ گذراندن دوره های متعدد کنگره های بیماری زنان و مامایی و Breast گذراندن دوره ویژه ماموگرافی در تهران و مشهد گذراندن کنگره رادیولوژی شیراز گذراندن دوره های متعدد سالیانه رادیولوژی در تهران و سایر شهرها

مقالات مرتبط

پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

۰ دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *