سونوگرافی سروش » سونوگرافی » روش های درمان نازایی
مدت زمان مطالعه ۴ دقیقه

روش های درمان نازایی

روش های درمان نازایی

این روزها مشکلی که گریبان زوج های جوان را گرفته نازایی و ناباروری است . مصرف غذاها، تنش، شرایط پراسترس ؛داروهای شیمیایی ، ابتلا به بیماری و فعالیت در محیط های آلوده و صنعتی باعث ایجاد ناباروری می شود .امروزه با وجود درمان های متعدد که درکشور ما وجود دارد دیگر هیچ زوجی نباید نگران این مساله باشد ،در این گزارش اطلاعات کلی از علائم نازایی و روشهای درمانی موثر آشنا می شویم .

هر زوج چه نکاتی را باید بداند :

  • رعایت فاصله درمان یکی از نکات مهمی است که در موفقیت درمان تاثیر به سزایی دارد ،در صورتی که این فاصله ها افزایش پیدا کند تاثیر دارو از بین رفته و با اختلال روبه رو خواهید شد و بر روی نتیجه درمان تاثیر دارد.

روش های درمان نازایی

علت ناباروری در زنان و مردان

دلایل متفاوتی می تواند داشته باشد که هریک می تواند تاثیر در نازایی داشته باشد که پس از ۱۲ بار تکرار برای بچه دار شدن احتمال ناباروری به یکی از دلایل زیر مرتبط می باشد.

 

  • عدم وجود اسپرم سالم
  • گاهی شرایط اسپرم محرک و فعال وجود ندارد
  • ممکن است اسپرم ها در مسیر به رحم نابود شوند و یا امکان رسیدن به تخمک وجود نداشته باشد .
  • در صورتی که لوله های رحم دچار اختلال باشد ، از رسیدن تخمک به اسپرم جلوگیری می کند.
  • برای لقاح باید محیط مناسب باشد و در صورت عدم محیط مناسب شرایط لازم برای باروری وجود ندارد.

روش های درمان ناباروری چیست ؟

  1. تحریک تخمک گذاری : زنانی به اختلال تخمک گذاری مبتلا هستند استفاده می شود که برای بدست آوردن تعداد لازم تخمک در یک سیکل درمانی از روش های درمانی چون VF،ІUІ،ІCSІ به کار گرفته می شود بدین ترتیب بعد از یک سیکل درمانی با استفاده از هورمون درمانی و دارودرمانی به اختلالات پشت سر گذاشته می شوند.
  2. میکرواینجکشن:برای ناباروری با علت مردانه یک روش تخصصی و موثر می باشد که توسط داروهای محرک تخمدان ها تحریک می شوند و پس از آماده سازی آن در شرایط مناسب اسپرم داخل تخمک تزریق می شود.جنین های تقسیم شده بعد از ۴۸ ساعت به درون رحم زن فرستاده می شود.
  3. لقاح خارج از رحمی:در این روش در محیط آزمایشگاه لقاح خارج از رحمی صورت می گیرد این روش به کسانی که اختلات تخمدانی و یا ناباروری با علت مردانه و زنانی که مبتلا به مشکلات هستند بسیار مناسب و توصیه می شود.
  4. :ІUІ بعد از جدا سازی اسپرم فعال همزمان با تحریک تخمک گذاری به شکل مصنوعی به رحم هدایت می شود.

اطلاعات بیشتر از اهدا تخمک :

در صورت بروز اخختلال در تولید شدن تخمک در زنان و یا عدم پاسخ تخمدان ها از این روش استفاده می شود این روش این امکان را می دهد که فرصت برای کسانی که از داشتن بچه محروم میباشند در واقع در مراکز درمان با جمع آوری تخمک ها از زن ها و باروری آنها با اسپرم مرد و سپس انتقال جنین ها به رحم زن نابارور انجام می شود.

شما عزیزان جهت انجام سونوگرافی های بارداری می توانید به سونوگرافی سروش (سونوگرافی در غرب تهران ) مراجعه نمایید .

 

سایر مقالات مرتبط به سونوگرافی :

سونوگرافی خوب در تهران

سونوگرافی NT

سونوگرافی

سونوگرافی بیضه

سونوگرافی دیسک کمر

سونوگرافی  تخمدان پلی کیستیک  

هم چنین شما عزیزان می توانید جهت مشاهده نمونه کارهای بیشتر به گالری سایت مراجعه نمایید و یا در شبکه های اجتماعی اینستاگرام و کانال تلگرام ما را دنبال کنید :

 

در خصوص اطلاعات سونوگرافی و یا جهت کسب نوبت می توانید با شماره های ذیل تماس حاصل فرمایید :

شماره ی تماس :  ۴۴۱۶۲۱۲۶
۰۹۰۱۳۴۰۱۷۸

آدرس سونوگرافی سروش (سونوگرافی غرب تهران )

آدرس:بزرگراه ستاری جنوب، ابتدای بلوار فردوس غرب_بعد از تقاطع شهید ورزی

 

با تشکر مدیریت سایت دکتر محمد زاده سونوگرافی سروش در غرب تهران

 

 

 

 

 

دکتر زهره محمدزاده
دکتر زهره محمدزاده
تحصیلات دکتری عمومی از سال ۱۳۶۴ لغایت ۱۳۷۱، دانشگاه علوم پزشکی مشهد اخذ درجه دکتری عمومی در سال ۱۳۷۱ طرح لایحه خدمت نیروی انسانی در منطقه محروم کلات نادری خراسان، آذر ۱۳۷۱ لغایت ۱۳۷۳ دوره رزیدنتی تخصصی رادیولوژی سونوگرافی، بیمارستان امام رضا(ع)، دانشگاه علوم پزشکی مشهد، مهر ۱۳۷۴ لغایت بهمن ۱۳۷۷ اخذ درجه دکتری تخصصی در رشته رادیولوژی سونوگرافی خدمت طرح ضریب K در شهرستان قوچان خراسان مرکزی گذراندن 25 دوره بازآموزی کنگره رادیولوژی سونوگرافی انجمن رادیولوژی ایران از سال ۱۳۷۹ لغایت ۱۳۹۴ گذراندن دوره های متعدد کنگره های بیماری زنان و مامایی و Breast گذراندن دوره ویژه ماموگرافی در تهران و مشهد گذراندن کنگره رادیولوژی شیراز گذراندن دوره های متعدد سالیانه رادیولوژی در تهران و سایر شهرها
برچسب ها:

مقالات مرتبط

سونوگرافی تومور سینه چگونه انجام می‌شود؟

سونوگرافی تومور سینه چگونه انجام می‌شود؟

سونوگرافی تومور سینه چگونه انجام می‌شود؟ سرطان سینه یکی از شایع ترین انواع سرطان در زنان است و تشخیص زودهنگام آن برای درمان موفقیت آمیز بسیار مهم است. سونوگرافی تومور...

سونوگرافی NT چیست و چگونه انجام می‌شود؟

سونوگرافی NT چیست و چگونه انجام می‌شود؟

سونوگرافی NT چیست و چگونه انجام می‌شود؟ اگر به تازگی متوجه شده اید که باردار هستید، حتماً به فکر غربالگری های سه ماهه اول و سه ماهه دوم می‌باشید تا از روند رشد فرزند...

پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

۰ دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *