سونوگرافی سروش » سونوگرافی » سوالات متداول سونوگرافی حاملگی
مدت زمان مطالعه ۳ دقیقه

سوالات متداول سونوگرافی حاملگی

سوالات متداول سونوگرافی حاملگی

چه زمانی باید سونوگرافی حاملگی انجام شود ؟

در اوضاع عادی برای مادر باید زمانی سونوگرافی انجام شود که درد یا بیماری خاصی نداشته باشد اما بهترین زمان برای اولین سونوگرافی در هفته هشتم می باشد . بیشتر مادران زمانی که متوجه بارداری خود می شوند به این علاقه مند می شوند که زودتر سونوگرافی را انجام دهند . اما توصیه می شود حتما تا هفته هشتم صبر کرد . چون در هر صورت می توان زودتر سونوگرافی را انجام داد اما زودتر از موعد ،  سونوگرافی انجام شود احتمال دارد سالم بودن جنین رویت نشود .

سوالات متداول سونوگرافی حاملگی

سوالات متداول سونوگرافی حاملگی

آیا سونوگرافی  حاملگی تنها برای تعیین جنسیت کاربرد دارد ؟

خیر ، سونوگرافی حاملگی انواع گوناگونی دارد و غر بالگری هم شامل این گروه می شود که برای جنین اسفاده می شود این سونوگرافی ها  در سه ماهه اول و یا سه ماهه دوم انجام می شود که به خوبی می تواند سالم بودن جنین و یا اختلالات مادرزادی را تشخیص دهد . در واقع این تشخیص از روی قسمت گردن و شکل استخوان بینی انجام می شود .

انواع سونوگرافی برای جنین چیست ؟

برای تشخیص شرایط مادر و جنین انواع گوناگون سونوگرافی موجود است .  هنگامی که مادر به بیماری دیابت مبتلا می شود دارای فشار خون بالایی باشد مشخص می شود که جنین حالت نرمال و عادی ندارد . اگر مادر دهانه رحم اش نارسایی داشته باشد یا قبل از بارداری جنین سقط کرده باشد و اگر بخواهیم عروق و شریان های بند ناف ، شریان مغز جنین و عروق رحم را تشخیص دهیم از انواع گوناگون سونوگرافی استفاده می کنیم .

یک مادر چند بار می تواند سونوگرافی انجام دهد ؟

تعداد دفعات سونوگرافی حاملگی ، به دلایل مختلفی بستگی دارد که این دلایل رابطه مستقیم با شرایط مادر و جنین دارد که متغیر می باشد .اگر پزشک بررسی کند و تشخیص دهد که مادر در اوضاع حساسی قرار گرفته است امکان دارد هر ماه برای مادر سونوگرافی توصیه کند . اما اگر اوضاع عادی باشد و هیچگونه حساسیتی برای مادر وجود نداشته باشد  اولین سونوگرافی در هفته هشتم بارداری و دومین بار در هفته ۱۱ تا ۱۴ بارداری و  سومین در هفته ۱۵ تا ۲۲ و اخرین سونوگرافی را در ماه آخر بارداری انجام می شود . هرگونه از این سونوگرافی های حاملگی تشخیص منحصر به فرد خود و کاربرد جداگانه دارد .

سایر مقالات مرتبط به سونوگرافی :

سونوگرافی خوب در تهران

سونوگرافی NT

سونوگرافی

سونوگرافی بیضه

سونوگرافی دیسک کمر

سونوگرافی  تخمدان پلی کیستیک  

هم چنین شما عزیزان می توانید جهت مشاهده نمونه کارهای بیشتر به گالری سایت مراجعه نمایید و یا در شبکه های اجتماعی اینستاگرام و کانال تلگرام ما را دنبال کنید :

در خصوص اطلاعات سونوگرافی و یا جهت کسب نوبت می توانید با شماره های ذیل تماس حاصل فرمایید :

شماره ی تماس :  ۴۴۱۶۲۱۲۶
۰۹۰۱۳۴۰۱۷۸

آدرس سونوگرافی سروش (سونوگرافی غرب تهران )

آدرس:بزرگراه ستاری جنوب، ابتدای بلوار فردوس غرب_بعد از تقاطع شهید ورزی

با تشکر مدیریت سایت دکتر محمد زاده سونوگرافی سروش در غرب تهران

 

دکتر زهره محمدزاده
دکتر زهره محمدزاده
تحصیلات دکتری عمومی از سال ۱۳۶۴ لغایت ۱۳۷۱، دانشگاه علوم پزشکی مشهد اخذ درجه دکتری عمومی در سال ۱۳۷۱ طرح لایحه خدمت نیروی انسانی در منطقه محروم کلات نادری خراسان، آذر ۱۳۷۱ لغایت ۱۳۷۳ دوره رزیدنتی تخصصی رادیولوژی سونوگرافی، بیمارستان امام رضا(ع)، دانشگاه علوم پزشکی مشهد، مهر ۱۳۷۴ لغایت بهمن ۱۳۷۷ اخذ درجه دکتری تخصصی در رشته رادیولوژی سونوگرافی خدمت طرح ضریب K در شهرستان قوچان خراسان مرکزی گذراندن 25 دوره بازآموزی کنگره رادیولوژی سونوگرافی انجمن رادیولوژی ایران از سال ۱۳۷۹ لغایت ۱۳۹۴ گذراندن دوره های متعدد کنگره های بیماری زنان و مامایی و Breast گذراندن دوره ویژه ماموگرافی در تهران و مشهد گذراندن کنگره رادیولوژی شیراز گذراندن دوره های متعدد سالیانه رادیولوژی در تهران و سایر شهرها

مقالات مرتبط

سونوگرافی تومور سینه چگونه انجام می‌شود؟

سونوگرافی تومور سینه چگونه انجام می‌شود؟

سونوگرافی تومور سینه چگونه انجام می‌شود؟ سرطان سینه یکی از شایع ترین انواع سرطان در زنان است و تشخیص زودهنگام آن برای درمان موفقیت آمیز بسیار مهم است. سونوگرافی تومور...

سونوگرافی NT چیست و چگونه انجام می‌شود؟

سونوگرافی NT چیست و چگونه انجام می‌شود؟

سونوگرافی NT چیست و چگونه انجام می‌شود؟ اگر به تازگی متوجه شده اید که باردار هستید، حتماً به فکر غربالگری های سه ماهه اول و سه ماهه دوم می‌باشید تا از روند رشد فرزند...

پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

۰ دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *