سونوگرافی سروش » سونوگرافی » سونوگرافی تعیین جنسیت در هفته چندم بارداری انجام می شود و چقدر خطا دارد؟
مدت زمان مطالعه ۴ دقیقه

سونوگرافی تعیین جنسیت در هفته چندم بارداری انجام می شود و چقدر خطا دارد؟

سونوگرافی تعیین جنسیت در هفته چندم بارداری انجام می شود؟ سونوگرافی تعیین جنسیت جنین از پرهیجان ترین لحظات برای والدین و اطرافیان در طول بارداری می باشد . در ابتدا می توان گفت مادر نباید دچار استرس تشخیص جنسیت جنین خود شود. بیشتر سعی کند آرامش خود را حفظ کند و حس شکرگزاری داشته باشد. این موضوع در مورد پدر و مادر صدق می کند، چرا که می توانداثر منفی بر مادر و جنین داشته باشد. بیش از اینکه جنسیت جنین مهم باشد، سلامتی آن در اولویت قرار دارد. سونوگرافی سروش بهترین مرکز سونوگرافی در غرب تهران است که سونوگرافی تعیین جنسیت را ارائه می دهد.

سونوگرافی تعیین جنسیت در هفته چندم بارداری انجام می شود ؟-1

روشهای تعیین جنسیت جنین

دو روش در طول بارداری برای تعیین جنسیت وجود دارد :

  1. مطالعات کروموزومی مانند آمنیوسنتز
  2. بررسی سونوگرافی : پزشک رادیولوژیست جنسیت جنین را مشاهده می کند .

سونوگرافی تعیین جنسیت در هفته چندم بارداری انجام می شود و آیا دقیق است؟

سونوگرافی تعیین جنسیت در هفته ۲۰ بارداری انجام می شود که شکل قلب۱۴۲(ضربان قلب در یک دقیقه) و شکم ، صورت و پای نوزاد رانشان می دهد . در نهایت از روی شکل آلت تناسلی می توان پی به جنسیت جنین برد .

سونوگرافی تعیین جنسیت در هفته چندم بارداری انجام می شود ؟-2

احتمال خطا در سونوگرافی تعیین جنسیت چقدر است ؟

مهم ترین فاکتوری که در تعیین جنسیت جنین موثر می باشد سن بارداری (سن جنین و مادر )است . مثلا مادری که در سه ماهه اول بارداری ( هفته ۱۲ بارداری ) برای غربالگری مراجعه می کند ممکن است جنسیت جنین مشخص شود اما درصدی از خطای آن وجود دارد . هر چه از این زمان می گذرد درصد خطای سونوگرافی برای تشخیص جنسیت کمتر می شود . به صورت قاعده کلی تعیین جنسیت جنین در هفته ۱۶ به بعد تقریبا بدون خطا و دقیق انجام می شود .

سونوگرافی غرب تهران که با نام سونوگرافی سروش  در زمینه سونوگرافی و رادیولوژی فعالیت دارد ، مجهزترین دستگاه ها را دارد و گزارشات دقیقی را  ارائه می دهد  . جهت مشاوره و تعیین وقت قبلی می توانید با شماره های ۴۴۱۶۲۱۲۵ – ۴۴۱۶۲۱۲۶ تماس حاصل نمائید .

در این زمان مادران برای غربالگری سه ماهه دوم بارداری مراجعه می کنند که بهترین زمان برای تعیین جنسیت جنین می باشد . البته فاکتورهای دیگری در این موضوع دخیل می باشد که شامل موارد ذیل است :

دقت و کیفیت تجهیزات و دستگاه سونوگرافی

نحوه نسشتن و وضعیت قرار گیری جنین به طور مثال اگر جنین در وضعیت بریج باشد یعنی سر نوزاد به سمت پایین و عمق لگن مادر باشد یا بند ناف جنین در قسمت سکس جنین قرار گرفته باشد یا اندام های جنین بر روی هم قرار گرفته باشند ، می توانند موانعی ایجاد کنند . البته با روش های جدیدی که امروزه وجود دارد می توان از این موانع گذشت.

وزن بالای و افزایش ضخامت چربی شکم مادر

تجربه و تبحر متخصص رادیولوژی : تجربه متخصص رادیولوژی هم در تعیین جنسیت و هم در سلامت جنین موثر باشد .

هزینه تعیین جنسیت جنین با سونوگرافی

با پیشرفت علم و تکنولوژی تعیین جنسیت دقیق تر شده و حتی می توان پیش از بارداری به آن پی برد . اما هزینه و پرداخت فاکتور مهمی است که بسیاری از افراد آن را در نظر می گیرند . روش های تعیین جنسیت با pgd یا iui  هزینه بسیار بالایی دارد که برای هر فردی مقدور نیست اما ارزانترین روش برای دانستن جنسیت جنین خود استفاده از سونوگرافی است که در زمان مناسب می توان از آن استفاده کرد .

کلام پایانی

در این مطلب پاسخ شما را به سوال سونوگرافی تعیین جنسیت در هفته چندم بارداری انجام می شود را دادیم. اینکه در چه ماهی باید انجام شود و احتمال خطا در این سونوگرافی چقدر است را بیان کردیم. در نهایت می توان گفت جنین شما هر جنسیتی داشته باشد نعمت و رحمت خدا هستند. حس خوب انسان هاست که زندگی هر فردی را رغم می زند. بهترین مرکز سونوگرافی غرب تهران سونوگرافی سروش، تعیین جنسیت را با کمترین درصد خطا انجام می دهد.

دکتر زهره محمدزاده
دکتر زهره محمدزاده
تحصیلات دکتری عمومی از سال ۱۳۶۴ لغایت ۱۳۷۱، دانشگاه علوم پزشکی مشهد اخذ درجه دکتری عمومی در سال ۱۳۷۱ طرح لایحه خدمت نیروی انسانی در منطقه محروم کلات نادری خراسان، آذر ۱۳۷۱ لغایت ۱۳۷۳ دوره رزیدنتی تخصصی رادیولوژی سونوگرافی، بیمارستان امام رضا(ع)، دانشگاه علوم پزشکی مشهد، مهر ۱۳۷۴ لغایت بهمن ۱۳۷۷ اخذ درجه دکتری تخصصی در رشته رادیولوژی سونوگرافی خدمت طرح ضریب K در شهرستان قوچان خراسان مرکزی گذراندن 25 دوره بازآموزی کنگره رادیولوژی سونوگرافی انجمن رادیولوژی ایران از سال ۱۳۷۹ لغایت ۱۳۹۴ گذراندن دوره های متعدد کنگره های بیماری زنان و مامایی و Breast گذراندن دوره ویژه ماموگرافی در تهران و مشهد گذراندن کنگره رادیولوژی شیراز گذراندن دوره های متعدد سالیانه رادیولوژی در تهران و سایر شهرها

مقالات مرتبط

سونوگرافی شکم و لگن: راهنمای جامع

سونوگرافی شکم و لگن: راهنمای جامع

سونوگرافی شکم و لگن یک تکنیک تصویربرداری غیر تهاجمی است که به طور گسترده در تشخیص پزشکی استفاده می شود. از امواج صوتی با فرکانس بالا برای ایجاد تصاویری از ساختارهای...

پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

۰ دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *