سونوگرافی سروش » سونوگرافی » سونوگرافی خوب در تهران
مدت زمان مطالعه ۸ دقیقه

سونوگرافی خوب در تهران

سونوگرافی خوب در تهران :

  • سونوگرافی خوب در تهران کجاست ؟
  • سونوگرافی دقیق در تهران کجاست ؟
  • به چه سونوگرافی می توان گفت سونوگرافی خوبی است ؟

سونوگرافی خوب در تهران چه ویژگی های داشته باشد ، آیا می دانید باید آزمایش ها و تست های را که در سونوگرافی انجام می دهید باید با دستگاه های دقیق و مجهز انجام شود تا نتیجه تست و آزمایش به درستی بیان شود .

 

سونوگرافی چیست ؟

سونوگرافی خوب در تهران را در این بخش قرار می دهیم تا علاوه بر پاسخ تمامی سوالات بالا  شما عزیزان با سونوگرافی خوب در تهران آشنا شوید .

در ابتدا باید بیان کنیم که سونوگرافی چیست ؟

سونوگرافی که در اصطلاح انگلیسی به آن Ultrasound می گویند ، جهت تصویر برداری از بدن کاربرد دارد ، در سونوگرافی در زمان تصویر برداری از اشعه ایکس جهت تصویر برداری استفاده می شود ، اگر پزشک از بخش های مختلف بدن به خصوص جهت اطلاع از بخش های نرم بدن توصیه میکند شخص سونوگرافی را انجام دهد .

بهتر است بدانید که پی بردن به امواج فراصوت در سال ۱۸۷۶ میلادی توسط فرانسیس گالتون انجام شد ، در جنگ جهانی اول برای جلوگیری از غرق شدن زیر دریایی ها کشور انگستان که توسط کشور آلمان انجام می شد کشف دستگاه زیر دریایی به کمک امواج صوتی ابداع شد ، در ادامه در جنگ جهانی دوم نیز این فعالیت کامل شد و از آن برای آشکار ساختن شکافهای فلزات و سایر موارد استفاده شد که به مرور زمان از این دستگاه به عنوان یک وسیله کمک در علم پزشکی مورد استفاده قرار گرفت .

سونوگرافی خوب در تهران

سونوگرافی های متعددی در جهان و ایران وجود دارد ، اما اینکه چه سونوگرافی خوب چه مشخصاتی دارد را در ادامه بیان می کنیم .

سونوگرافی در تمامی بخش های بدن کاربرد دارد و تا کنون در علم پزشکی بسیار موفق عمل کرده است در موارد ذیل می توان از سونوگرافی استفاده نمود :

و…

در سونوگرافی سروش (سونوگرافی غرب تهران) تمامی خدمات بالا انجام می شود .

برخی از مزایای سونوگرافی عبارت است از:

  • روشی غیر تهاجمی
  • این روش به راحتی انجام می شود و فرد دردی را احساس نمی کند.
  • در دسترس بودن و ارزان قیمت بودن از دیگر مزایای سونوگرافی حساب می شود.
  • روشی ایمن و بدون استفاده از اشعه یونیزان
  • سونوگرافی، بهترین روش برای تشخیص و کنترل خانم های باردار و وضعیت جنینشان می باشد.

یکی از پرکاربردترین کاربردهای سونوگرافی در زمان بارداری است که تمامی بانوان باردار حداقل یکبار باید سونوگرافی دوران بارداری را انجام دهند که در ذیل به شکل خلاصه به بیان آن می پردازیم .

در ابتدا باید بیان کرد که سونوگرافی دوران بارداری به چه منظوری انجام می شود ؟

کاربردهای سونوگرافی بارداری :

  • جهت چک کردن ضربان قلب جنین
  • اطمینان از سلامتی جنین
  • تعیین جنسیت فرزند
  • پیشگیری از نقایص مادرزادی

و…

از جمله مشکلاتی که  با سونوگرافی می توان آنها را تشخیص داد:

  • فیبروم و سایر توده های رحم
  • کیست های طبیعی و غیرطبیعی تخمدان
  • تومورهای تخمدان
  • عفونت های لگن
  • بیماری های سیستم ادراری

انواع سونوگرافی بارداری :

  • سونوگرافی استاندارد
  • سونوگرافی ترانس
  • سونوگرافی واژینال
  • سونوگرافی سه بعدی
  • سونوگرافی متحرک یا چهار بعدی

و…

بانوان باردار چند بار باید سونوگرافی را انجام دهند ؟

سونوگرافی سروش در پاسخ به این سوال بیان می کنند که انجام سونوگرافی برای بانوان باردار چهار مرتبه نیاز است ، اولین سونوگرافی به منظور این که تعیین شود که بارداری خارج و یا داخل رحم انجام شود ، بار دوم سونوگرافی در زمانی است که در هتفه ۱۲ باید انجام شود

بار سوم در هفته ۲۲ است که مادر باید سونوگرافی را انجام دهد در انتها هفته ۳۲ است که سونوگرافی باید انجام شود .

در سونوگرافی بارداری می توان مسائل واطلاعات کاملی را در خصوص جنین می توان کسب نمود .

در سونوگرافی سروش (سونوگرافی در غرب تهران ) برای بانوان بارداری سونوگرافی NT ، سونوگرافی سه بعدی و چهاربعدی نیز انجام می شود .

آیا می دانید با سونوگرافی چهاربعدی می توان حرکات جنین را مشاهده نمایید ، سونوگرافی خوب با دستگاه های دقیق این حرکات را بسیار واضح برای والدین نمایش می دهد

هریک از سونوگرافی های بیان شده کاربردهای دارند به عنوان مثال جهت مشاهده حرکات جنین از سونوگرافی سه بعدی استفاده می شود ، برای تشخیص نقص های احتمالی جنین از اکوکاردیوگرافی جنین و یا جهت بارداری های پرخط توصیه می شود که سونوگرافی ترانس واژینال استفاده شود.

سونوگرافی استاندارد را تمامی مادران باید انجام دهند معمولا از هفته ۱۰ بارداری به بعد این سونوگرافی توصیه می شود که انجام شود .

سونوگرافی سه بعدی و چهار بعدی یکی از به یاد ماندنی ترین سونوگرافی ها می باشد که با کمک آن پدر و مادر تصاویر حرکات جنین را مشاهده می نمایند .

در سونوگرافی سروش ( سونوگرافی غرب تهران ) تمامی سونوگرافی های بارداری انجام می شود و در بخش گالری سایت می توانید سونوگرافی های چهار بعدی جذاب از جنین را مشاهده نمایید .

یکی از نکاتی که باید اشخاص در نظر بگیرند این است که در انتخاب سونوگرافی خوب باید دقت لازم را داشته باشند و در این زمینه حساسیت ویژه ای به خرج دهند زیرا یک سونوگرافی خوب باید بهترین دستگاه ها را داشته باشد که زمانی شخص یک سونوگرافی را انجام می دهند اطلاعات دقیقی را به پزشک بدهد .

یک سونوگرافی خوب باید دارای مکان بهداشتی باشد ، این مورد شاید به نظر اشخاص مهم نباشد اما یکی از اساسی ترین مسائل تعیین کننده یک سونوگرافی خوب است .

سونوگرافی خوب باید دارای پزشکان متبحر و متخصص باشد که بتوانند در مدت زمان کافی به درستی از دستگاه ها استفاده نمایند وبه اشخاص اطلاعات درستی را ارائه دهند .

سونوگرافی خوب باید در تمامی مواردی که نیاز است شخص یک سونوگرافی را انجام دهد ، دارای دستگاه های دقیق و پیشرفته مطابق با تکنولوژی های روز دنیا باشد .

سونوگرافی را در مکان های ذیل می توان انجام داد :

  • بیمارستان
  • کلینیک
  • مطب

در اغلب موارد نیاز است که پیش از انجام سونوگرافی مثانه پر باشد ، برای پر کردن مثانه از آب و چای و یا آب میوه استفاده شود ، در صورتی که بیماری خاصی دارید باید پزشک را مطلع نمایید .

آیا می دانید که باید سونوگرافی را باید با مثانه پر انجام دهید ، در سونوگرافی سروش (سونوگرافی غرب تهران ) با دستگاه های مجهز و کادر مجرب انواع سونوگرافی انجام می شود .

سلامت بیمار بسیار مهم است به همین دلیل یک سونوگرافی خوب باید از تجهیزات دقیقی استفاده نماید که بیماری شخص را به درستی و دقیق تعیین نماید ، هم چنین به کار گیری های نیرومند و متخصص در این زمینه بسیار تاثیر گذار می باشند، این ویژگی هاست که تعیین کننده یک سونوگرافی خوب است .

اشخاصی که به سونوگرافی مراجعه می کنند معمولا مضطرب و نگران این می باشند که سطح بیماری را بدانند و یا بدانند که به بیماری خاصی مبتلا هستند یا خیر ، به همین دلیل سونولوژیست باید صبور باشد تا این وضعیت بیمار تشویق نیابد و با صبر و حوصله جواب بیماران را بیان کند .

در نتیجه ممکن است بیماران بسیار سوال نمایند و یا از دردی که دارند بسیار شکایت کند که صبر سونولوژیست باعث می شود با صبر و حوصله به سوالات بیماران پاسخ داده شود و بیمار کمی آرامش خاطر داشته باشد .

این مورد شاید از نظر برخی از اشخاص مسئله مهمی نباشد اما در تعیین کردن یک سونوگرافی خوب تعیین کننده است زیرا شخص از نظر روانی آرامش پیدا می کند و بدون استرس سونوگرافی را انجام می دهد .

ویژگی یک سونوگرافی خوب چیست ؟ در ذیل مهم ترین نکات سونوگرافی خوب را بیان می کنیم ، شما عزیزان که می خواهید سونوگرافی را انجام دهید بهتر است در انتخاب سونوگرافی خوب دقت نمایید تا بهترین نتیجه و جواب تست و آزمایش را به شما ارائه دهد .

به شکل خلاصه ویژگی های یک سونوگرافی خوب در ذیل بیان می کنیم :

ویژگی های سونوگرافی خوب :

  • داشتن تجهیزات دقیق و به روز
  • داشتن پرسنل مجرب و متخصص
  • داشتن یک مکان بهداشتی و آرام

و…

آیا می دانید سونوگرافی سروش (سونوگرافی غرب تهران ) انواع سونوگرافی ها را انجام می دهد و دکتر محمد زاده متخصص رادیولوژی و سونوگرافی این مجموعه است .

 یکی از سونوگرافی های پر کاربرد که باید انجام شود ، سونوگرافی واژینال است .

چه اشخاصی باید سونوگرافی واژینال را انجام دهند

  • بانوانی که احساس درد دارند
  • بانوانی که سابقه سقط جنین دارند
  • بانوانی که افزایش وزن دارند
  • بانوانی که بارداری خارج از رحم داشته اند
  • بانوانی که شک در خصوص گرفتگی جفت دارند

 

سونوگرافی سروش در غرب تهران تجهیزات مجهزی را دارد ، این سونوگرافی در غرب تهران به مدیریت دکتر زهره محمد زاده متخصص رادیولوژی و سونوگرافی است بهتر است بدانید که دکتر محمد زاده  مسوول فنی رادیولوژی سونوگرافی سروش می باشد که در سال ۱۳۷۱ مدرک دکتر خود را اخذ نموده اند .

 

 

دکتر زهره محمدزاده
دکتر زهره محمدزاده
تحصیلات دکتری عمومی از سال ۱۳۶۴ لغایت ۱۳۷۱، دانشگاه علوم پزشکی مشهد اخذ درجه دکتری عمومی در سال ۱۳۷۱ طرح لایحه خدمت نیروی انسانی در منطقه محروم کلات نادری خراسان، آذر ۱۳۷۱ لغایت ۱۳۷۳ دوره رزیدنتی تخصصی رادیولوژی سونوگرافی، بیمارستان امام رضا(ع)، دانشگاه علوم پزشکی مشهد، مهر ۱۳۷۴ لغایت بهمن ۱۳۷۷ اخذ درجه دکتری تخصصی در رشته رادیولوژی سونوگرافی خدمت طرح ضریب K در شهرستان قوچان خراسان مرکزی گذراندن 25 دوره بازآموزی کنگره رادیولوژی سونوگرافی انجمن رادیولوژی ایران از سال ۱۳۷۹ لغایت ۱۳۹۴ گذراندن دوره های متعدد کنگره های بیماری زنان و مامایی و Breast گذراندن دوره ویژه ماموگرافی در تهران و مشهد گذراندن کنگره رادیولوژی شیراز گذراندن دوره های متعدد سالیانه رادیولوژی در تهران و سایر شهرها

مقالات مرتبط

سونوگرافی شکم و لگن: راهنمای جامع

سونوگرافی شکم و لگن: راهنمای جامع

سونوگرافی شکم و لگن یک تکنیک تصویربرداری غیر تهاجمی است که به طور گسترده در تشخیص پزشکی استفاده می شود. از امواج صوتی با فرکانس بالا برای ایجاد تصاویری از ساختارهای...

پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

۰ دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *