سونوگرافی سروش » سونوگرافی بارداری » بهترین زمان انجام سونوگرافی آنومالی
مدت زمان مطالعه ۳ دقیقه

بهترین زمان انجام سونوگرافی آنومالی

بهترین زمان انجام سونوگرافی آنومالی که جهت بررسی ناهنجاری های جنین می باشد، در سه ماهه دوم بارداری است. دکتر زهره محمدزاده به بانوان توصیه می کند که در هنگام انجام این سونوگرافی به همراه همسرشان باشد، زیرا می توان به شکل کامل اندام جنین را مشاهده نمود .

بهترین زمان انجام سونوگرافی آنومالی

زمان انجام سونوگرافی آنومالی :

بهترین زمان انجام سونوگرافی آنومالی را در این بخش بیان می کنیم ، از هفته ۱۳ بارداری، سه ماهه دوم بارداری انجام می شود. بازه زمانی این سونوگرافی از هفته ۱۳ تا هفته ۲۸ بارداری می باشد که در این بازه زمانی به وسیله سونوگرافی می توان به شکل دقیق بررسی اندام جنین را انجام داد .

جهت بررسی سر و مغز جنین ، حفره شکم ، کلیه ها و اندام ها و… متخصص زنان به مادران توصیه می کند که آنومالی اسکن را انجام دهند .

در صورتی که رادیولوژی هر گونه مورد غیر طبیعی را در زمان انجام آنومالی اسکن مشاهده نماید، توصیه می نماید شخص اکوکاردیوگرافی را انجام دهد تا قلب جنین بررسی شود .

معمولا انجام این اسکن نیاز به ۱۵ الی ۲۰ دقیقه دارد. در برخی از مواقع که نمی توان به دلیل قرار گیری جنین سونوگرافی را انجام داد بهتر است مادر کمی قدم بزند و مواد قندی نظیر شکلات را مصرف نماید تا جنین در موقعیت مناسبی قرار گیرد و بتوان سونوگرافی را انجام داد .

اگر در سونوگرافی آنومالی اسکن نیاز باشد جزئیات بیشتری بیان شود ، ممکن است زمان آن ۳۰ الی ۴۰ دقیقه طول بکشد. در صورتی که نیاز به اکوکاردیوگرافی قلب باشد مدت زمان انجام بیشتر می شود و معمولا تا یکساعت به طول می انجامد .

زمان انجام سونوگرافی آنومالی

زمان انجام سونوگرافی آنومالی

چه زمانی برای انجام سونوگرافی آنومالی مناسب می باشد؟ به طور معمول از هفته سیزدهم بارداری، سه ماهه دوم بارداری آغاز می شود و تا هفته بیست و هشتم ادامه دارد. سونوگرافی آنومالی در اواسط سه ماهه دوم بارداری انجام میگیرد یعنی در هفته ۱۸  تا ۲۰ بارداری. زیرا در این زمان می توان بیشتر اندام های جنین را بررسی نمود و در سونوگرافی مشاهده نمود.

 پس به طور کلی زمان انجام سونوگرافی آنومالی بین هفته ۱۸ تا ۲۲ بارداری می باشد. پیشنهاد می شود همسرتان نیز همراه شما باشد زیرا با استفاده از سونوگرافی آنومالی می توان شکل و اندازه دست و صورت را به خوبی مشاهده نمود.

برای انجام سونوگرافی آنومالی، نیازی به پر کردن مثانه نمی باشد، زیرا شکم افراد باردار در سه ماهه دوم به اندازه ای بزرگ می باشد که پزشک، قادر به تهیه تصویری واضح از جنین است.

در مقاله های قبلی در رابطه با سونوگرافی آنومالی توضیحاتی را ارائه داده ایم. این مقاله در رابطه با زمان انجام سونوگرافی آنومالی توضیحاتی را برای شما عزیزان ارائه داده است.

شما عزیزان می توانید جهت تعیین نوبت سونوگرافی با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید :

شماره ی تماس:

۴۴۱۶۲۱۲۶، ۰۹۰۱۳۴۰۱۷۸۱

آدرس سونوگرافی سروش : آدرس:بزرگراه ستاری جنوب ،ابتدای بلوار فردوس غرب_بعد از تقاطع شهید ورزی

منتظر نظرات و پیشنهادات شما عزیزان هستیم

با تشکر مدیریت سایت سونوگرافی سروش

دکتر زهره محمدزاده
دکتر زهره محمدزاده
تحصیلات دکتری عمومی از سال ۱۳۶۴ لغایت ۱۳۷۱، دانشگاه علوم پزشکی مشهد اخذ درجه دکتری عمومی در سال ۱۳۷۱ طرح لایحه خدمت نیروی انسانی در منطقه محروم کلات نادری خراسان، آذر ۱۳۷۱ لغایت ۱۳۷۳ دوره رزیدنتی تخصصی رادیولوژی سونوگرافی، بیمارستان امام رضا(ع)، دانشگاه علوم پزشکی مشهد، مهر ۱۳۷۴ لغایت بهمن ۱۳۷۷ اخذ درجه دکتری تخصصی در رشته رادیولوژی سونوگرافی خدمت طرح ضریب K در شهرستان قوچان خراسان مرکزی گذراندن 25 دوره بازآموزی کنگره رادیولوژی سونوگرافی انجمن رادیولوژی ایران از سال ۱۳۷۹ لغایت ۱۳۹۴ گذراندن دوره های متعدد کنگره های بیماری زنان و مامایی و Breast گذراندن دوره ویژه ماموگرافی در تهران و مشهد گذراندن کنگره رادیولوژی شیراز گذراندن دوره های متعدد سالیانه رادیولوژی در تهران و سایر شهرها

مقالات مرتبط

پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

۰ دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *